Tepuk dada, tanya hati.


Dia pergi. Jauh. Mungkin selama ini saya cuba sembunyikan yang saya tak kisah dia pergi. Ya, biar dia pergi, biar saya senang bila tak pikir pasal dia lagi tapi kenyataan susah. Sakit organ dalaman bila nampak dia jeling tak perasan kehadiran saya. Cuba pekakkan telinga tak dengar nama dia disebut-sebut orang. Cuba pejamkan mata buat-buat tak nampak dia yang selalu ada depan mata. Seminggu ni, saya tak cari dia. Percaya atau tak, itu kebenaran.

Saya mati-mati ingat dia dah tak ada. Tiba-tiba masa Pra Rentas Depan, dalam banyak-banyak arah, arah ke dia juga yang saya tertoleh. Ya Allah, cukuplah. Masa dengar Cik Hairi Hot, cerita pasal bola tampar, jeling tengok padang, ya sekali lagi dia orang pertama yang saya nampak. Cuba kuatkan emosi. Masa hari terakhir, lalu dewan dengan Sahirah. Subhanallah, ada dia lagi. Buat kiraan, seminggu yang tak cari dia, lebih banyak dapat jumpa dia daripada saya cari dia.

Tiada lagi dengar suara dia yang dapat buat orang asyik mendengar. Saya takkan kejar lagi suara itu, biar dia pergi. Suatu hari nanti, Allah akan tunjukkan kebenaran. Hanya mampu bertawakal, saya dah cuba sedaya upaya tapi gagal. Saya pasrah. Semoga kau berjaya di sana :'>

Without Google it, I know your feelings towards me:/

No comments:

Post a Comment